Botulinum Toksin Uygulamaları

Botulinum Toksin içeren  ilaçları cilt gençleştirme ve terleme tedavisi gibi farklı dermokozmetik uygulamalarda kullanılan ilaçlardır. Sorunlu cilt bölgelerine bu ilaçların enjekte edilmesiyle ciltteki kırışıklıklar azaltılabilir ve terleme sorununa çözüm bulunabilir.

Genel olarak Botulinum Toksin olarak adlandırılan bu dermokozmetik yöntem uzun zamandır dünya genelinde cilt gençleştirmek isteyen kişiler tarafından bilinmektedir. Yan etkisinin neredeyse hiç olmaması ve yöntemin pratikliği Botulinum Toksin en sık uygulanan dermokozmetik uygulama haline getirmiştir. Hem erkekler hem de kadınlar; cilt gençleştirme ve kırışıklıkların giderilmesi için Botulinum Toksin uygulamasına başvurabilirler.

Lokal anestezik etkisi olan kremlerin cilde sürülmesinden sonra Clostridium Botulinum bakterisinden elde edilen proteinin cilde enjekte edilmesi yoluyla uygulama yapılır. Alın bölgesine, yanaklara, dudak ve ağız çevresine, burun ve dudak arasına, kaşlar arasındaki kırışıklıklara, boyun bölgesindeki çizgilere, üst dudak çevresindeki izlere, çene bölgesine, aşırı terleme sonunun giderilmesi için avuç içlerine ve koltuk altına  Botulinum Toksin uygulaması yapılabilir. Botulinum Toksin uygulamasının vücudun hangi bölümlerine yapılacağı kişinin talebi ve ihtiyacına göre değişiklik gösterebilir.

Botulinum Toksin genel olarak kırışıklıkların azaltılması ve cildin gençleştirilmesi için cilt kaslarını devre dışı bırakan bir uygulama olarak bilinse de aşırı terleme sorununun tedavisinde de kullanılmaktadır.

Anti Aging Amaçlı Botulinum Toksin Uygulamaları

Cilt altındaki kasları geçici süreyle felç ederek kırışıklıkların iyileştirilmesini sağlayan Botulinum Toksin yüzün geneline uygulanabilir. Kırışıklıkları azaltır, mimik çizgilerini yok eder, ciltte gerginlik sağlar ve aynı zamanda gençleşmesine yardımcı olur. Etki süresi kişiden kişiye değişmekle birlikte; Botulinum Toksin uygulandıktan sonra etkisi yaklaşık 4 – 6 ay devam eder. İlk uygulamanın etkisi geçince yapılan tekrar uygulamasında kalıcılık süresi daha fazla olur. Yine de bu sürelerin kişilerin yaşam tarzına, beslenme alışkanlıklarına, yaşına ve cilt özelliklerine göre değişiklik gösterebildiğini hatırlatmak istiyoruz. Uygulama sonrası kişi günlük hayatına ara vermeden devam edebilir, uygulamanın etkileri bir iki gün içerisinde ortaya çıkar. Pratik, hızla sonuçlanan ve acısız bir yöntem olan Botulinum Toksin zamanın izlerini azaltarak kişileri gençleştiren sonuçlar ortaya çıkmasına yol açar.

Aşırı Terleme Tedavisinde Botulinum Toksin Uygulamaları

Aşırı terleme sorunu olan kişiler yaz aylarında da kış aylarında da terlerler. Özellikle havaların ısınmasıyla birlikte terleme şikayetlerinde ciddi bir artış yaşanır. Ter bezlerinin normalden çok daha fazla çalışmasıyla ortaya çıkabilen terleme problemi hayat kalitesini azaltan bir sorundur. Kişinin eğitim hayatını, iş yaşantısını ve özel hayatını etkiler; yol açtığı kötü kokularla kişinin toplumdan uzaklaşmaya kadar gidebilecek psikolojik etkilere maruz kalmasına neden olabilir. Koltukaltı, el, ayak ve yüz bölgelerinde meydana gelebilen terleme sorunu Botulinum Toksin uygulaması ile azaltılabilir. Normalden fazla çalışan ter bezlerinin devre dışı bırakılması amacıyla sinir uçlarına Botulinum Toksin uygulaması yapılır. Etkisi bir iki gün sonra hissedilir ve yine kişiden kişiye değişmekle beraber ortalama olarak altı aylık bir süreç boyunca aşırı terleme sorunundan kurtulmak mümkün olur.

Botulinum Toksin Uygulamalarının Avantajları Nelerdir?

Minimal invaziv dermokozmetik uygulamaları arasında yer alan Botulinum Toksin uygulaması 5 -10 dakikalık bir süreçte tamamlanır. Öncesinde yüz temizlenir ve lokal anestezi uygulandıktan sonra Botulinum Toksin enjeksiyonu yapılır. Böylece uygulama sırasında kişi acı ya da ağrı hissetmez.

Uzmanlar tarafından gerçekleştirildiğinde yan etkisi neredeyse hiç görülmez. Kişi hemen günlük yaşantısına geri dönebilir ve en fazla hafif kızarıklıklar oluşur.

Botulinum Toksin uygulaması verimlidir, özellikle dolgu gibi diğer cilt gençleştiren uygulamalarla birlikte yapıldığında kişide bariz bir değişime yol açar.